שינוי החוק בנושא התעללות בבעלי חיים

בעלי חיים

ישראלים רבים אוהבים מאד בעלי חיים ולכן הם מגדלים בביתם כלב, חתול, ארנב או חיות אחרות. ברוב המקרים הבעלים של חיות המחמד מעניקים להן חיים מאושרים כיוון שהם דואגים לכל מחסורם החל במזון וכלה בצעצועים. מעבר לכך הם לוקחים את בעלי חיים שלהם לווטרינר לצורך בדיקות רפואיות שוטפות וביצוע חיסונים על פי גילם. החיות הופכות להיות חלק אינטגרלי בבית ולכן כולם משחקים איתן, הולכים איתן לטיולים ולסיבובים היומיים בפארק.

מצד שני יש ישראלים שאינם אוהבים בעלי חיים ולכן אינם מאמצים ואינם מגדלים בביתם חיות מחמד וזה כמובן תקין. אך חלק מהם הם אנשים קיצונים ביותר ולכן הם מבצעים פעולות שונות של התעללות בבעלי חיים שהן זוועתיות ולא חוקיות. קשה להבין איך אדם מסוגל לפגוע בבעל חיים אחר ולבצע פעולות שגורמות לו לכאב ולסבל רב וזאת ללא כל סיבה הגיונית. לאור העובדה שמקרי הסאדיזם עלו מדרגה לאחרונה ומספרם נולך וגדל, גם בתי המשפט החמירו בעונשים של מי שפוגע בחיות חסרות הישע.

מהי התעללות בבעלי חיים

יש כמה קטגוריות של פעולות שנחשבות התעללות כמו לדוגמה:

  • עינוי של החיות על ידי עשיית פעולות שונות הגורמות לסבל בלתי נתפס כמו מכות או פעולות שונות באמצעות כלים או מכשור.
  • גזירה של הזנב או של האוזניים שלהם.
  • המתה של בעל חיים באמצעות רעל ייעודי.
  • העבדה של בעלי חיים בתנאים קשים כמו העמסת סחורה רבה על גבם של חמורים וזאת לאורך שעות רבות בכל יום, ללא הענקת הפסקות ותנאי מחייה מינימליים כמו מים ואוכל. בסופו של דבר החמור יקרוס לאור המטלות חסרות הפרופורציה ואורח החיים הקשה שנגזר עליו.
  • ביצוע קרבות בין בעלי חיים כמו קרב תרנגולות וגם בעלי חיים אחרים, אשר גורמים לפגיעות מיותרות ואף למוות. אין זה יאה לתאם תחרות ראוותנית מסוג זה וכך לסכן את בריאותן ואת חייהן של החיות.

פסקי דין של בתי המשפט

השופטים בבתי המשפט אשר נחשפו בשנים האחרונות לעלייה המדרגה בנושא התעללות בבעלי חיים שינוי את עמדתם בנושא חמור זה והחליטו להחמיר את דרגות הענישה וזאת למען יראו וייראו. כעת הכמות המקסימלית של שנות מאסר במקרים מסוג זה עלתה לארבע שנים וסך הקנס עלה לסכום של 226,000 ₪, נכון לשנת 2023.

פעולות הסברה ארציות

כדי להעמיק את ההבנה בנושא חשוב זה, גורמים שונים כמו עמותות הפועלות בנושא בעלי חיים, החלו לבצע פעולות הסברה רחבות היקף כדי לבטל תופעה זו ככל האפשר. ההרצאות מועברות לילדים, לבני נוער ולמבוגרים. מעבר לכך יש שילוט במקומות רבים והופצו עלוני הסברה ביישובים וגם דפי נחיתה ומאמרים על כך באתרי האינטרנט הרבים.

כולם מקווים שלאור הפעילות ההסברתית המאסיבית תופעה זו תיעלם בקרוב הן בישראל והן בעולם כולו.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עבודה בהייטק בירושלים

איך למצוא עבודה בהייטק בירושלים – מדריך מקיף למחפשי עבודה

מחפשים לעבוד בתעשיית ההייטק בירושלים, ישראל? עם המוניטין ההולך וגדל של העיר כמרכז לחדשנות וטכנולוגיה, יש הרבה הזדמנויות למחפשי עבודה בתחום זה. עם זאת, ניווט בשוק העבודה יכול להיות מאתגר, במיוחד אם אתה חדש בענף. במדריך מקיף זה נספק לכם טיפים ואסטרטגיות שיעזרו לכם למצוא עבודה בהייטק באזור ירושלים.

חקירות פרטיות

מהו המחיר של חקירות פרטיות?

חקירות פרטיות תמיד עוררו את הסקרנות והקסם של אנשים ברחבי העולם. חוקרים פרטיים ממלאים תפקיד מכריע בחשיפת אמיתות נסתרות, בפתרון תעלומות ובמתן תובנות חשובות לגבי עניינים שונים. עם זאת, לשירותי החוקרים הפרטיים יש מחיר, והבנת הגורמים המשפיעים על עלות החקירות הפרטיות חיונית למי שמבקש להעסיק שירותים כאלה.

ביטוח רכב

ביטוח חובה מול ביטוח מקיף בתחום ביטוח הרכב

ביטוח רכב הוא מרכיב קריטי בבעלות אחראית על רכב, המספק הגנה פיננסית ושקט נפשי לנהגים במקרה של תאונות, נזקים או חבות בכביש. בתחום ביטוח הרכב בולטים שני סוגי כיסויים חיוניים: ביטוח חובה וביטוח מקיף. ההבחנה בין ביטוח חובה, שהוא לרוב חובה בחוק, לבין ביטוח מקיף, המציע כיסוי נרחב לסיכונים שונים, הוא המפתח להבנת הניואנסים של ביטוח רכב ולבחירת רמת ההגנה הנכונה לרכב.

הרגלי שתיה נכונה

כמה מים באמת צריך לשתות? איך לאמץ הרגלי שתייה נכונה בקרב כל בני המשפחה? כיצד ניתן לעודד את בני המשפחה