קרדיט תמונה: freepik

ערעור פלילי – התהליך בקצרה

כאשר אדם נמצא אשם בעבירה פלילית הוא רשאי להגיש ערעור פלילי לערכאה עליונה יותר ולדרוש את שינוי ההחלטה של בית המשפט. אפשר בסיוע עורך דין פלילי להגיש ערעור על עצם ההרשעה או על חומרת העונש ולבקש הקלה. את הערעור יש להגיש בתוך הזמן הקבוע בחוק.

מי רשאי לערער

חשוב לדעת כי כשם שבאמצעות עו"ד פלילי ניתן לערער על עצם ההרשעה או על חומרת העונש הפרקליטות יכולה לערער גם כן על זיכוי או על קולת העונש של הערכאה הראשונה. כאשר פסק הדין ניתן על ידי בית המשפט השלום, את הערעור הפלילי יש להגיש לבית המשפט המחוזי שבאותו המחוז. כידוע לכל עו"ד פלילי במרבית המקרים יתקיים הדיון בערעור בפני הרכב של 3 שופטים.

המועד להגשת ערעור פלילי

בהתאם לחוק סדר הדין הפלילי המועד להגשת ערעור פלילי היא ארבעים וחמישה ימים מעת מתן פסק הדין. כאשר ניתנה הכרעת הדין ללא הנימוקים הימים הללו יחלו להיספר מעת מתן הנימוקים. כך הדבר כאשר הערעור ניתן בזכות. כאשר מדובר בערעור ברשות, יש להגיש בקשה לרשות ערעור פלילי בתוך 45 ימים ובמידה והרשות לערער תאושר יהיה להגיש את נימוקי הערעור בתוך 30 ימים נוספים.

מתי לא ניתן לערער

כאשר הרשעה מבוססת על הודאת נאשם וזו נעשתה במסגרת הסדר טיעון לא יהיה ניתן לערער. לכן כה חשוב להתייעץ עם עורך דין פלילי בטרם שוקלים הסדר מותנה. רק במקרים נדירים ביותר מאפשר בית המשפט לנאשם לחזור בו מהודאתו שנעשתה במסגרת הסדר מותנה. על הודעת הערעור להיות כתובה במקצועיות על מנת למקסם את הסיכויים  שזו תתקבל.

ההבדל בין סוגי הערעור

נאשם בבית משפט השלום יכול להגיש ערעור פלילי פעמיים. חשוב להבין כי קיים הבדל בין שתי הפעמים. בפעם הראשונה המדובר ב"ערעור בזכות" לבית המשפט המחוזי. בפעם השנייה, המדובר ב"ערעור ברשות" לבית המשפט העליון ויש לקבל רשות להגיש ערעור זה. את האישור יש לבקש מבית המשפט המחוזי שדחה את הערעור הראשון.

ליווי משפטי מהטובים ביותר

במידה והורשעתם בדין חשוב שתקבלו ליווי משפטי מהמעלה הראשונה על מנת לערער בהצלחה בפני הערכאה מעל הערכאה המרשיעה. ליווי שכזה ניתן על ידי  משרד עורכי דין פלילי עומרי שטרן המתמחה בתחום. המקצועיות והניסיון שלו באים לידי ביטוי במיצוי ההליכים הפליליים לטובת לקוחותיו בכל המישורים המשפטיים האפשריים עד להשגת התוצאה הרצויה מבחינה משפטית.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עבודה בהייטק בירושלים

איך למצוא עבודה בהייטק בירושלים – מדריך מקיף למחפשי עבודה

מחפשים לעבוד בתעשיית ההייטק בירושלים, ישראל? עם המוניטין ההולך וגדל של העיר כמרכז לחדשנות וטכנולוגיה, יש הרבה הזדמנויות למחפשי עבודה בתחום זה. עם זאת, ניווט בשוק העבודה יכול להיות מאתגר, במיוחד אם אתה חדש בענף. במדריך מקיף זה נספק לכם טיפים ואסטרטגיות שיעזרו לכם למצוא עבודה בהייטק באזור ירושלים.

חקירות פרטיות

מהו המחיר של חקירות פרטיות?

חקירות פרטיות תמיד עוררו את הסקרנות והקסם של אנשים ברחבי העולם. חוקרים פרטיים ממלאים תפקיד מכריע בחשיפת אמיתות נסתרות, בפתרון תעלומות ובמתן תובנות חשובות לגבי עניינים שונים. עם זאת, לשירותי החוקרים הפרטיים יש מחיר, והבנת הגורמים המשפיעים על עלות החקירות הפרטיות חיונית למי שמבקש להעסיק שירותים כאלה.

ביטוח רכב

ביטוח חובה מול ביטוח מקיף בתחום ביטוח הרכב

ביטוח רכב הוא מרכיב קריטי בבעלות אחראית על רכב, המספק הגנה פיננסית ושקט נפשי לנהגים במקרה של תאונות, נזקים או חבות בכביש. בתחום ביטוח הרכב בולטים שני סוגי כיסויים חיוניים: ביטוח חובה וביטוח מקיף. ההבחנה בין ביטוח חובה, שהוא לרוב חובה בחוק, לבין ביטוח מקיף, המציע כיסוי נרחב לסיכונים שונים, הוא המפתח להבנת הניואנסים של ביטוח רכב ולבחירת רמת ההגנה הנכונה לרכב.

הרגלי שתיה נכונה

כמה מים באמת צריך לשתות? איך לאמץ הרגלי שתייה נכונה בקרב כל בני המשפחה? כיצד ניתן לעודד את בני המשפחה