עובדים

מה לעשות כאשר זכויות עובדים נפגעות?

לעמוד על שלך: מה לעשות כאשר זכויות העובד שלך נפגעות

במאמר זה ננסה לעסוק באחד הנושאים הנפיצים והמורכבים ביותר הקיימים בעולם העבודה: זכויות העובדים והפגיעה בהם. לא לחינם נושא זה עולה שוב ושוב לכותרות, שכן המקרים בהם מעסיקים, בכל התחומים והמגזרים, פוגעים בזכויות העובדים, הן ברמה הכלכלית והן ברמה האישית – הולכים ומתרבים.

תורמים לכך מגוון רחב של גורמים, חלקם תלויים בתהליכים בירוקרטיים שונים ובמבני ובמנגנוני התעסוקה המושרשים בישראל וחלקם עקב יחסי אנוש לא מיטיבים מצד המעסיקים. לעיתים הפגיעה בזכויות העובדים נעשית בשוגג, אך בלא מעט מקרים גם בזדון ובמתכוון. בכל המקרים, תרומה נכבדת לעוצמת הפגיעה ולהתמשכותה נעוץ בחוסר הידע, הערנות והמודעות של העובד לזכויות המגיעות לו בעבודה מכח החוק.

חשיבות זכויות העובדים מפני פגיעה במקום התעסוקה

זכויות האנשים במקום העבודה והכלים הרבים שנועדו להגן עליהם מפני פגיעות ברמות ובאופנים שונים, לא נולדו מתוך גחמה גרידא. הם נועדו בראש ובראשונה כדי להקנות, למי שבאופן טבעי במיקום נמוך יותר ביחסי הכוחות מול המעסיק – אפשרות לעמוד על זכותו להשתכר בכבוד ממקום תעסוקתו ולמנוע כל ניצול, התעללות, פגיעה פיזית או פגיעה בכבוד העובד.

יתרה מכך, החוק שם דגש על תנאים ראויים וצודקים במקום העובדה. הן אלו העוסקים בשכר או התגמול ובזכויות הסוציאליות המגיעות על פי חוק והן בכל הקשור לסביבת העבודה, לתנאים בה, בהם התנאים הפיזיים אך גם אלו התחושתיים והבינאישיים (למשל, התעמרות במקום העובדה).

מכאן גם נובעת החשיבות האדירה של ההיכרות עם הזכויות המגיעות לכם כעובדים ועל המותר והאסור בכל הקשור לתנאי ומאפייני התעסוקה שלכם במקום העבודה. עולם זה, כאמור, הוא גדול ומורכב, אבל אפילו ידע בסיסי בלבד, יש בכוחו כדי להקנות לכם קו הגנה ראשוני, מאוזן יותר מול מקום העבודה. תוכלו ללמוד עוד אודות זכויותיכם באתר: www.law4youth.co.il

עומדים לצדך: סיוע לזכויותיכם על ידי בתי הדין לעבודה

הרגולטור בישראל מכיר גם הוא בחשיבות השמירה על זכויות העובדים בישראל ובפוטנציאל הנפיץ עקב יחסי המרות הבלתי שוויוניים, העלולים להתפתח במקום העבודה. לכן נקבעו בחוק זכויות עובדים, המסדירות את הנושא ונותנים מקום רב להגנה על העובד ועל זכויותיו בכל המישורים. נציין, שחוקים אלו הינם דינמיים ומתפתחים כל העת, נוכח פני עולם התעסוקה המודרני המשתנה.

חלק מסל הכלים שניתן לעובד, בייחוד כאשר מאמצי ההדברות שלו מול המעסיק בעת פגיעה בזכויותיו, אינם נושאים פרי, הוא פניה אל בתי הדין לעבודה. בתי הדין לעבודה, הינם הערכאה הרלוונטית לעסוק בכל הקשור לסכסוכים בין העובדים למעסיקיהם, הן ברמה הפרטנית אך גם במקרי מקרו כמו התאגדויות עובדים, שביתות וכד'.

בתי הדין לעבודה מספקים מענה הדרגתי, בדמות בתי דין אזוריים, כאשר לאחריהם בית הדין הארצי לעבודה ולעיתים גם אפשרות פניה לבג"צ.

מה לעשות כאשר אתם חשים כי זכויותיכם בעבודה נפגעות?

הדבר הראשוני שיש לעשותו הוא להתגבר על החשש או על אי הנעימות. בסופו של דבר, גם אם הפגיעה נעשתה בשוגג, מדובר בסופו של דבר בכבוד האישי שלכם ובזכויותיכם, שאל לאיש לגזול. בוודאי כאשר מדובר במעשים פליליים או קשים אחרים הנעשים במקום העבודה.

לאחר מכן, חשוב לנסות ולדייק את הפגיעה. לאיזה תחום היא נוגעת? למי כדאי לפנות לעזרה? בתוך ומחוץ למערכת). ואולי הדבר החשוב ביותר הוא להתחיל לתעד את כלל החומרים שיש בהם כדי להעיד על הפגיעה. מיילים, מסמכים, שיחות, תכתובות אחרות וכד'. נכון, זה יכול להיות מתיש ומורכב אך החשיבות של אלו גבוהה לאין ערוך והם יסיעו לכם בהוכחת צדקתכם בבוא העת.

לבסוף, יש לשקול פניה לייעוץ משפטי על פי העניין. נכון, דמנו יכול לסעור ואנו משוכנעים בצדקת הדרך אך גורם מקצועי, מכיר טוב מאתנו את החוק, יודע כיצד לפרש אותו, להוסיף דגשים ולאתר פגיעות נוספות או משלימות בזכויותינו, כך שנזכה לייצוג טוב יותר, בערכאות הרלוונטיות השונות.

עובדים

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עבודה בהייטק בירושלים

איך למצוא עבודה בהייטק בירושלים – מדריך מקיף למחפשי עבודה

מחפשים לעבוד בתעשיית ההייטק בירושלים, ישראל? עם המוניטין ההולך וגדל של העיר כמרכז לחדשנות וטכנולוגיה, יש הרבה הזדמנויות למחפשי עבודה בתחום זה. עם זאת, ניווט בשוק העבודה יכול להיות מאתגר, במיוחד אם אתה חדש בענף. במדריך מקיף זה נספק לכם טיפים ואסטרטגיות שיעזרו לכם למצוא עבודה בהייטק באזור ירושלים.

חקירות פרטיות

מהו המחיר של חקירות פרטיות?

חקירות פרטיות תמיד עוררו את הסקרנות והקסם של אנשים ברחבי העולם. חוקרים פרטיים ממלאים תפקיד מכריע בחשיפת אמיתות נסתרות, בפתרון תעלומות ובמתן תובנות חשובות לגבי עניינים שונים. עם זאת, לשירותי החוקרים הפרטיים יש מחיר, והבנת הגורמים המשפיעים על עלות החקירות הפרטיות חיונית למי שמבקש להעסיק שירותים כאלה.

ביטוח רכב

ביטוח חובה מול ביטוח מקיף בתחום ביטוח הרכב

ביטוח רכב הוא מרכיב קריטי בבעלות אחראית על רכב, המספק הגנה פיננסית ושקט נפשי לנהגים במקרה של תאונות, נזקים או חבות בכביש. בתחום ביטוח הרכב בולטים שני סוגי כיסויים חיוניים: ביטוח חובה וביטוח מקיף. ההבחנה בין ביטוח חובה, שהוא לרוב חובה בחוק, לבין ביטוח מקיף, המציע כיסוי נרחב לסיכונים שונים, הוא המפתח להבנת הניואנסים של ביטוח רכב ולבחירת רמת ההגנה הנכונה לרכב.

הרגלי שתיה נכונה

כמה מים באמת צריך לשתות? איך לאמץ הרגלי שתייה נכונה בקרב כל בני המשפחה? כיצד ניתן לעודד את בני המשפחה

אביטל חורף עורך דין לענייני משפחה

אביטל חורף – עורכי דין לענייני משפחה בירושלים

כאשר מדובר בסכסוכי משפחה, בחירת עורך דין מנוסה ומקצועי היא קריטית. עורכי דין לענייני משפחה בירושלים, כמו אביטל חורף, מספקים ייצוג משפטי מסור ותמיכה רגשית ללקוחותיהם בתקופות מאתגרות אלה. בין אם אתם עומדים בפני הליכי גירושין, מאבקי משמורת או סוגיות מזונות, עורך דין לענייני משפחה בירושלים ידאג לאינטרסים שלכם ויעזור לכם לנווט במערכת המשפטית המורכבת.