קרדיט תמונה: freepik

מארגנים סיורים בירושלים – האם גם אתם צריכים הצהרת הון?

ירושלים היא אחת הערים התיירותיות בעולם ומי שנהנה מהעובדה הזו במיוחד הם מארגני הטיולים באזור. בכל יום אלפי אנשים מטיילים בירושלים, בין אם לבד או באמצעות מדריכים מקצועיים, ולמדים על העיר הקדושה לשלוש הדתות ועל כל ההיסטוריה הגלומה בה. רבים בוחרים לעבוד כמדריכי טיולים בתור השלמת הכנסה, האם הם חייבים לפתוח תיק עסק? האם יש דרך לעקוף זאת? על הכול נענה בכתבה זו.  

לעבור כשכירים וליהנות מהכנסה נוספת בלי לפתוח תיק, קיימת חיה כזו?

אם אדם עובד כשכיר ורוצה גם לעסוק כהשלמת הכנסה במסגרת של סיור מודרך בירושלים באופן חד פעמי, הוא יוכל לעשות זאת בכמה דרכים. ראשית, כדאי לדעת שאם מבצעים סיורים בירושלים אחת לתקופה, לא חייבים לפתוח לשם כך תיק במס הכנסה. ניתן לבקש הוצאת חשבונית על ידי מקבל השירות עצמו ואז לבצע תיאום מס מול מס הכנסה. עוד כדאי לדעת שבמקרה כזה חובת הדיווח למע"מ הנה על מוציא החשבונית. 

אפשרות שנייה שקיימת היא לבצע עסקת אקראי, גם כאן יש לדווח למס הכנסה, לביטוח הלאומי ולמע"מ על העסקה ולשלם את התשלומים הנלווים לעסקה. 

ומה לגבי הצהרת הון? מתי נצטרך להגיש אותה? 

בעיקרון הצהרת הון מגישים לאחר שהרשויות מבקשים זאת, ובדרך כלל אין אפשרות להגיש אותה באופן עצמאי ועל דעת עצמנו. אמנם מדובר על הצהרה אותה מגישים עצמאיים לסוגיהם השונים, אך קיימים גם מקרים בהם שכירים נדרשים לעשות זאת וניתן לראות במיוחד אצל מי שעובדים בתור מדריכי טיולים בירושלים שאחת לכמה זמן מכניסים סכום אקראי מהסיורים שהרשויות מבקשות לבדוק את מצבם הכלכלי המלא. כאשר ממלאים הצהרת הון יש לעשות זאת באופן מסודר ומלא, במיוחד אם מדובר על הפעם הראשונה. יהיו לאותה הצהרה השלכות כלכליות משמעותיות, גם להצהרות ההון העתידיות. 

אילו עבודות נוספות יכולות להיות זמניות עבור שכירים? 

מלבד סיורים בירושלים יכולים אנשים שעובדים באזור לעסוק בתחום תיירות הפנים במגוון רחב של אפשרויות. אפשר לעסוק במקצועות שונים של אומנות ולמכור את המרכולים בפסטיבלים או דוכנים להשכרה, ניתן להציע שירות ייחודי לעיר ירושלים, למשל של הסברים או תכנון טיול עצמאי וכן הלאה. כמו כן, כדאי לדעת כי סיור מודרך בירושלים באזור הכותל, העיר העתיקה ושוק מחנה יהודה הם הנפוצים והמבוקשים ביותר, ואין ספק שכל אחד ואחת שיודעים להדריך ייהנו מסיורים כאלה. 

מה עוד כדאי לדעת על הצהרת הון?

בין אם עובדים במסגרת של טיולים בירושלים ובין אם במסגרת אחרת, אנשים צריכים לדעת כי הצהרת הון היא נושא מחייב. הרשויות ביקשו את ההצהרה? יש להכין אותה על הצד הטוב ביותר ולהגישה בזמן. כדאי באופן כללי להחזיק בכל קבלה ומסמך של רכוש שכן הצהרת הון ראשונה צריכה להיות מלאה באופן מדויק. מומלץ מאוד להיעזר בבעל המקצוע המתאים כדי למלא את ההצהרה ולזכור שעיסוק צדדי היא אמנם דרך נהדרת להכניס עוד כסף, אך יש לעשות זאת כשורה כדי למנוע הסתבכות מול הרשויות. 

לסיכום, אנשים שמעוניינים לעבוד בעבודה זמנית מכניסה יכולים לעשות זאת לדווח לרשויות מבלי לפתוח תיק ברשויות, אך עליהם לעשות זאת תוך התייעצות ועל פי התנאים הקבועים בחוק.  

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עבודה בהייטק בירושלים

איך למצוא עבודה בהייטק בירושלים – מדריך מקיף למחפשי עבודה

מחפשים לעבוד בתעשיית ההייטק בירושלים, ישראל? עם המוניטין ההולך וגדל של העיר כמרכז לחדשנות וטכנולוגיה, יש הרבה הזדמנויות למחפשי עבודה בתחום זה. עם זאת, ניווט בשוק העבודה יכול להיות מאתגר, במיוחד אם אתה חדש בענף. במדריך מקיף זה נספק לכם טיפים ואסטרטגיות שיעזרו לכם למצוא עבודה בהייטק באזור ירושלים.

חקירות פרטיות

מהו המחיר של חקירות פרטיות?

חקירות פרטיות תמיד עוררו את הסקרנות והקסם של אנשים ברחבי העולם. חוקרים פרטיים ממלאים תפקיד מכריע בחשיפת אמיתות נסתרות, בפתרון תעלומות ובמתן תובנות חשובות לגבי עניינים שונים. עם זאת, לשירותי החוקרים הפרטיים יש מחיר, והבנת הגורמים המשפיעים על עלות החקירות הפרטיות חיונית למי שמבקש להעסיק שירותים כאלה.

ביטוח רכב

ביטוח חובה מול ביטוח מקיף בתחום ביטוח הרכב

ביטוח רכב הוא מרכיב קריטי בבעלות אחראית על רכב, המספק הגנה פיננסית ושקט נפשי לנהגים במקרה של תאונות, נזקים או חבות בכביש. בתחום ביטוח הרכב בולטים שני סוגי כיסויים חיוניים: ביטוח חובה וביטוח מקיף. ההבחנה בין ביטוח חובה, שהוא לרוב חובה בחוק, לבין ביטוח מקיף, המציע כיסוי נרחב לסיכונים שונים, הוא המפתח להבנת הניואנסים של ביטוח רכב ולבחירת רמת ההגנה הנכונה לרכב.

הרגלי שתיה נכונה

כמה מים באמת צריך לשתות? איך לאמץ הרגלי שתייה נכונה בקרב כל בני המשפחה? כיצד ניתן לעודד את בני המשפחה

אביטל חורף עורך דין לענייני משפחה

אביטל חורף – עורכי דין לענייני משפחה בירושלים

כאשר מדובר בסכסוכי משפחה, בחירת עורך דין מנוסה ומקצועי היא קריטית. עורכי דין לענייני משפחה בירושלים, כמו אביטל חורף, מספקים ייצוג משפטי מסור ותמיכה רגשית ללקוחותיהם בתקופות מאתגרות אלה. בין אם אתם עומדים בפני הליכי גירושין, מאבקי משמורת או סוגיות מזונות, עורך דין לענייני משפחה בירושלים ידאג לאינטרסים שלכם ויעזור לכם לנווט במערכת המשפטית המורכבת.