בית דין

השלכות פליליות של שימוש בסמים קלים

עבירות סמים, נחשבות מבחינת החוק כעברות חמורות במיוחד. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שמעבר לכך שהמשתמש גורם נזק לגופו ונפשו עצמו, הוא עלול להסב נזק כבד גם לסביבה ולאנשים אחרים. גם 'סמים קלים' שעוד נגיע להגדרתם, יכולים לגרום לחוסר צלילות, אי שליטה, האטת התגובות וגרימת אסון בעקבות כך.

אדם אשר נתפס כשברשותו סמים, צפוי לפיכך לעונשים כבדים, שיכולים לכלול גם אישום פלילי ועונשי מאסר. רבים טועים לחשוב, בהקשר לשימוש בסמים קלים, כי עצם היותם קלים מביא את רשויות החוק להקל בעונש שיוטל על הנאשם. ולא כך הם פני הדברים.

העונש הכבד גם על שימוש בסמים קלים

החוק ופקודת הסמים אינם עושים הבחנה בין סוגי הסמים. כל סם המצוי בפקודה – דינו כסם קשה. אי הבחנה זו נוגעת גם לחומרת הענישה בין 'סמים קלים 'ל'סמים קשים". מבחינת החוק, סם מסוג קנאביס, דינו כסם מסוג הירואין או כמו סוגי סמים סינטטיים אחרים. יחד עם זאת, לעיתים רבות דווקא בית המשפט מבחין בין ההגדרות ומשית עונשים קלים יותר, באופן יחסי.

בית המשפט עושה הבחנה אף על רקע משקל הסם שנתפס. למשקל יש משמעות על הסיבות להחזקתו. כאשר מדובר על משקל נמוך יחסית ובפקודת הסמים לכל סם וסם יש את המשקל שלו המצוין במפורש, הרי שמדובר בהחזקת סם לצריכה עצמית. כאשר המשקל חורג מהמצוין בפקודה, הרי שהאשמה היא על אחזקת סם לצורכי שיווק, סחר, יבוא, אספקה וכד' והעונשים כבדים בהרבה.

העונש על צריכת סמים קלים

משכך ניתן להבין כי על המשקל או הנפח של סם קל שנתפס יש משמעות רבה. על צריכה עצמית של סם קל משית בית המשפט בד"כ עד 3 שנות מאסר בעוד החזקת סם, גם אם הוא רק קל, יכול בית המשפט לפסוק עונש של עד 20 שנות מאסר. כמובן, שכל הנ"ל גם כולל רישום פלילי. כדאי לדעת, כי במקרים של מעורבות או ייצוג בעבירות סמים על ידי עורך דין, ניתן להגיע להסדרים והקלות נוספות, כפי שנפרט בהמשך.

למה ייצוג בעבירות סמים חשוב

מעבר לעונש החמור כשלעצמו, שכאמור, יכול לכלול עונשי מאסר ארוכים, הרי שיש גם את הממד של הרשעה בהליך פלילי. לרישום פלילי, עבור אדם נורמטיבי, שרק מעד בסמים קלים בצריכה עצמית משמעות רבה לרעה. רישום פלילי יכול לצוץ מידי פעם ולהקשות על תנועה, קבלה לעבודה (למשל מעבודה במוסדות ציבוריים) ובאופן כללי, אנשים שנחשפים למידע זה – יכולים לתפוס אתכם באופן שגוי.

לכן, קיימת מטרה חשובה לכך שלא תתקיים הרשעה בהליך פלילי והדבר בהחלט אפשרי במקרה של שימוש בסם קל במסגרת צריכה עצמית. לעיתים, ניתן גם להיחלץ מניהול דיונים והליכים משפטיים ארוכים.

כדי להשיג זאת, עורך הדין יכול לנהל בשמם הנאשם דין ודברים עם רשויות החוק השונות ובמיוחד כאשר אין רקע או עבר פלילי ב-5 השנים האחרונות, להקל גם בעונש. עורך הדין יכול להביא לכדי סגירת תיק בהסדר, והצגת חלופות כמו קנסות, שעות למען הקהילה וכד' ואפילו להשיג 'אי הרשעה' למרות הודאה בביצוע העברה, תוך התרשמות חיובית מהנאשם או אי רצון לפגוע בעתידו.

בית דין

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

TV

המדריך המלא למתקן טלוויזיה בירושלים

כאשר מחפשים מתקין טלויזיה אמין בירושלים, חשוב לבחור באיש מקצוע שיוכל לתת שירות ברמה גבוהה. מתקין טלוויזיה מקצועי יבטיח שהטלוויזיה שלך מותקנת בצורה מאובטחת ומחוברת כראוי לחוויית צפייה מיטבית.

טלוויזיה

שירות מבריק של תליית טלוויזיה בעיר ירושלים

בכל הנוגע לתליית טלוויזיה בירושלים אתם רוצים שירות אמין, יעיל ומקצועי. אל תחפש רחוק יותר מצוות הטכנאים המומחה שלנו שמתמחה בטלוויזיות לתלייה על הקיר בבתים ובעסקים ברחבי העיר. עם שנים של ניסיון ומחויבות לשביעות רצון הלקוחות, אנו מבטיחים תהליך התקנה חלק שירכיב את הטלוויזיה שלך בצורה מאובטחת תוך זמן קצר.

תריסים

תיקון תריסים בירושלים: איפה ומתי הכי נכון לעשות את זה?

בכל הנוגע לתיקון התריסים שלכם בירושלים, חיוני לבחור את המיקום המתאים לעבודה. בין אם תבחרו בשירות תיקונים מקצועי ובין אם תחליטו להתמודד עם המשימה בעצמכם, בחירת מקום מתאים היא חיונית לתוצאה מוצלחת. קחו בחשבון גורמים כמו תאורה, חלל ונגישות כאשר אתם קובעים היכן לתקן את התריסים שלכם.

טיפול NLP

איפה עושים טיפול NLP?

טיפול NLP (תכנות נוירו-לינגוויסטי) הוא גישה טיפולית חדשנית המשלבת עקרונות מתחומי הפסיכולוגיה, בלשנות ותכנות, במטרה לסייע לאנשים לחולל שינויים חיוביים בחייהם. מאז פיתוחו בשנות ה-70, NLP הפך לכלי פופולרי בקרב מטפלים ומאמנים, המשמש לטיפול במגוון רחב של קשיים ובעיות, כולל חרדות אצל ילדים והפרעות קשב וריכוז.

תריסים

המדריך לתיקון תריסים בירושלים: הכוננים המובילים והמומלצים

בכל הנוגע לתיקון התריסים שלכם בירושלים, חיוני לבחור ספק בעל מוניטין ואמין. עם כל כך הרבה אפשרויות זמינות, מציאת השירות המתאים יכולה להיות מכריעה. עם זאת, ישנן כמה חברות מובילות הבולטות בעבודה האיכותית ובשירות הלקוחות המצוין שלהן.