קרדיט תמונה: freepik

רעיונות לארוחת צהריים מנצחת

קצב החיים המסחרר והתובעני לא תמיד מאפשר לנו לפנות את הזמן הדרוש לטובת פעילות אינטנסיבית במטבח, לרקוח מטעמים מסובכים ולהמתין זמן רב עד שהם יהיו מוכנים.
הילדים שחוזרים מהגן ובית הספר רעבים, לנו יש הפסקה קצובה לאכול לפני שנשוב למשימתנו הבאה ומתחשק לנו לאכול טוב ומבלי להתפשר על איכות, אבל גם אין לנו את המשאבים הדרושים לתכנן כעת ארוחת צהריים מפוארת.
תכנון מקדים נכון, היערכות עם חומרי הגלם הדרושים לעשייה ומתכונים לארוחת צהריים זריזה וטעימה לכל המשפחה הם בדיוק מה שחיפשתם כדי לערוך שולחן כל צהריים מחדש וליהנות מכל ביס.

חומרי הגלם שתמיד צריך במזווה או במקרר

כדאי מראש להחזיק בבית חומרים שעמם אפשר לרקוח ארוחה שווה כל פעם מחדש. למשל, ביצים, קמח, חמאה, פסטה, אורז, עוף, שמן חמניות, שמן זית וכמובן תבלינים, פלפל, מלח.
בדרך הזאת, כשכבר יש לכם את מצרכי הבסיס הדרושים תוכלו להיות יצירתיים עם מה שיש ותתפלאו, אפילו ממוצרי חובה פשוטים ניתן ליצור ארוחה מזינה, מלאה ולא פחות חשוב מכך – טעימה וחביבה על קטנים וגדולים.
שאלו את עצמכם מה הפעם: בשרי או חלבי? ניתן כל יום לבחור סוג אחר של מנה כך שהשילוב השבועי יכלול הן מנות בשריות והן מנות חלביות, למשל, יום כן יום לא, יום אחד זו תהיה ארוחת צהריים בשרית ולמחרת ארוחת צהריים חלבית וכך הלאה.

אותה מנה בגרסה שונה

אינכם חייבים להמציא את הגלגל כל יום מחדש וניתן למחזר מנות אהובות בווריאציות חדשות.
למשל, שקשוקה זו מנה מהירה להכנה שאפשר ליצור בווריאציות שונות כל פעם מחדש ממספר מועט יחסית של מרכיבים – פעם אחת חריפה וארומאטית, פעם אחת משולבת בתרד ובהזדמנות אחרת בגרסה המותאמת לילדים עם רסק עגבניות, מעט סוכר ופפריקה.

מוכנים להכנה ומקצרים תהליכים

הצטיידו גם בכלי בישול שיכולים לחסוך בזמן כמו סיר לחץ או ברכיבים מוכנים שלא דורשים הכנה מקדימה. למשל, דפי לזניה שניתן לעבד במגוון ווריאציות עם מילויים משתנים שכל אחד מהם מקפיץ את המנה ומעניק לה טעמים חדשים ומעניינים כמו רוטב פטריות.

 

שילובים מעניינים במנה אחת

רוצים לכלול במנה אחת גם בשר וגם תוספת וכך ליצור מנה מנצחת? תוכלו לעשות זאת באמצעות מתכונים המאפשרים לכם לבשל ארוחה בסיר אחד.
למשל, ספגטי עם חזה עוף ברוטב עגבניות או בורגול עם בשר טחון, נודלס עם פרגיות או שוקיים בסיר יחד עם תפוחי אדמה.
כדאי תמיד לשדרג באמצעות בצל קצוץ, שיני שום כתושות ולפעמים גם להוסיף סילאן או פטרוזיליה קצוצה, תלוי במתכונים.

 

בשלו מראש – הכינו זמן אמת

לעיתים כדאי לבצע הכנות מקדימות כדי לקצר תהליכים בשעת ארוחת צוהריים. למשל, להפשיר בשר, לבשל קטניות, להכין ציר מרק שמתאים למנות רבות, להשרות את הנתחים במרינדה כך שיספגו את הנוזל, מחממים מראש את התנור לטמפרטורה המבוקשת לאפייה ובזמן הזה מכינים את התערובת המבוקשת, מצטיידים ברסק עגבניות מוכן במקום לבשל עגבניות ולרסק אותן בעצמכם וכדומה.

 

להכין מראש ולהקפיא למחר

ישנן מנות שניתן בהחלט להכין, להקפיא ולחמם ויהיו נהדרות לאורך זמן כמו מרקים. חשבו מה תוכלו להקפיא ולחמם כך שגם הרכיבים התזונתיים וגם הטעמים יישארו ותוכלו תמיד להוסיף למנה תוספת חמה או תוספת שהוכנה בזמן אמת.
בכל מקרה, חפשו מתכונים לארוחת צהריים מהירה ובדקו כמה זמן אתם אמורים להקדיש לצורך הכנתה.
כדאי להסתייע בטיימר על מנת לתזמר את העבודה במטבח ולתזמן את הכנתה של כל מנה עד השגתה של ארוחת צהריים שלמה.

 

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עובדים

מה לעשות כאשר זכויות עובדים נפגעות?

במאמר זה ננסה לעסוק באחד הנושאים הנפיצים והמורכבים ביותר הקיימים בעולם העבודה: זכויות העובדים והפגיעה בהם. לא לחינם נושא זה עולה שוב ושוב לכותרות, שכן המקרים בהם מעסיקים, בכל התחומים והמגזרים, פוגעים בזכויות העובדים, הן ברמה הכלכלית והן ברמה האישית – הולכים ומתרבים.

אופניים

המדריך השלם איך לבחור מנשא מתקפל לאופניים מבית PROUSER שמתאים לך

חובבי רכיבה על אופניים יודעים כי חדוות הרכיבה אינה מוגבלת לשבילים המקומיים או לנופים עירוניים. הפיתוי האמיתי טמון ביכולת לחקור שטחים חדשים ולצאת להרפתקאות אופניים מעבר לשבילים המוכרים. אבל האתגר מתעורר לעתים קרובות בצורה של תחבורה – איך להביא את האופניים האהובים שלך למסע ללא טרחה? היכנסו למנשא האופניים המתקפל: פלא של נוחות לרוכב האופניים המשוטט. עם זאת, עם אפשרויות רבות בשוק, בחירת הנכון יכול להיות מרתיע כמו טיפוס תלול בעלייה.

התחדשות עירונית

התחדשות עירונית ב-2024: כל מה שחשוב לדעת

התחדשות עירונית היא תהליך של שינוי ושדרוג של שכונות עירוניות ותיקות. התהליך כולל בדרך כלל פינוי של בניינים ישנים ובנייה של בניינים חדשים, לצד שדרוג של תשתיות ושירותי ציבור.התחדשות עירונית היא נושא חשוב ביותר בישראל, שכן היא יכולה לתרום רבות לשיפור איכות החיים של התושבים, להגדלת היצע הדיור ולהתחדשות עירונית.

מתוסכל

בחינת השפעת הסביבה החינוכית על בריאות מינית בירושלים: בחינת בעיות אימפוטנציה וזקפה

השפעת הסביבה החינוכית על הבריאות המינית בירושלים היא נושא בעל חשיבות רבה. מאמר זה נועד להעמיק בהשפעה של גורמים חינוכיים שונים על שכיחות בעיות האימפוטנציה והזקפה בעיר. על ידי בחינת תפקידו של החינוך בעיצוב תוצאות בריאות מיניות, נוכל לקבל תובנות חשובות לגבי התערבויות ואסטרטגיות פוטנציאליות לשיפור הרווחה הכוללת של אנשים בירושלים.