קרדיט תמונה Shutterstock

נסיעה כלבלבית: איך לשרוד נסיעה עם הכלב ברכב?

נסיעה ארוכה עם הכלב היא אפשרית, אך דורשת היערכות מתאימה. איך שורדים את הנסיעה עם כלב, ואפילו נהנים ממנה?

עומר שטארק

כלבים רבים אוהבים נסיעות, כלבים רבים אחרים – לא. איך אפשר להפוך את הנסיעה עם בני המשפחה ההולכים על ארבע לנעימים לכולם? ביטוי המפתח החשוב ביותר הוא – "הכינותי מראש": להכין את הכלב לקראת נסיעות, להכין את הרכב לקראת הנסיעה – לדוגמה אם אתם נוסעים ברכב חשמלי דאגו לצאת לדרך עם סוללה טעונה במלואה, תכננו באופן ברור את מקומות העצירה בדרך, שתוכלו לצאת להתאוורר ולעשות טיול קצר לכלב מחוץ לרכב.

הנה כמה טיפים מהירים לנסיעה בטוחה ונעימה עם הכלב.

להתחיל בקטן

נסיעות עם הכלב הן לפעמים דבר הכרחי, למשל נסיעות לווטרינר. במידה ואתם גם מתכננים טיולים או נסיעות עם הכלב למשפחה וחברים מרוחקים עדיף להרגיל את כלב עוד כשהוא גור לנסיעות, ולא רק לנסיעות שבסופן חוויה שעבור הכלב היא מפוקפקת, כמו הווטרינר. מגיל קטן הקפידו לקחת את הכלב איתכם לנסיעות, גם כאלו שמסתיימות בחוויות נעימות – נסיעה לפארק, לחוף הים, לטיולים.להתחיל בקטן מתייחס לא רק לגילו של הכלב – אלא גם לדרך בה כדאי להרגיל את הכלב לנסיעות. התחילו ממש בקטן. תנו לכלב להכנס לרכב בעודו חונה, להכיר אותו. התחילו בנסיעות ממש קצרות – אפילו של מטרים בודדים. כשהכלב מתרגל לאלו, עברו לנסיעות קצרצרות שהולכות ומתארכות. לא יעבור זמן רב עד שתגלו שאתם יכולים גם לנסוע עם הכלב לאילת ללא שום בעיה.

העיקר הבטיחות

אמנם אין חוקים מסוימים לנסיעה עם כלב , אך נסיעות עם כלבים יכולות להיות מסוכנות, גם לכלבים וגם לכם. נסיעה עם כלב חסר מנוחה הדורש תשומת לב ומסיח את דעתו של הנהג אינה בטוחה. על מנת למנוע מצבים אלו תוכלו להצטייד במגוון אביזרי ציוד וצעצועים שיבטיחו כי הנסיעה תעבור בצורה הבטיחותית ביותר. במידה ומדובר בכלב קטן עד בינוני, ישנן "מיטות בטיחות" לכלבים הדומות מאד לכיסא בטיחות לילדים. המיטה מחוברת באופן בטוח לשלדת הרכב, והכלב מאובטח ברתמה למיטה. פתרון מלא אחר המיועד גם לכלבים גדולים הוא כיסוי למושב האחורי אשר יכול גם להגן על הדלתות והרווח אל המושב הקדמי, בנוסף למושב הרכב. כיסוי כזה דומה במהותו למיטת הבטיחות: מאובטח לרכב ומקושר לכלב עצמו. הכיסוי מבטיח מרווח תנועה לכלב בנוסף להגנה מפני לכלוך ושערות למושב הרכב. הפתרון הבסיסי ביותר כולל רצועה המתחברת לחגורת הבטיחות בצידה האחד ולרתמת הכלב בצידה השני. למרות שניתן לחבר את הרצועה גם לקולר, חשוב להשתמש ברתמה מלאה שתבטיח כי במידה שיש בלימה פתאומית – הלחץ לא יופעל על צווארו של הכלב.

כמה טיפים של "אל תעשה": אל תיתן לכלב לשבת על ברכי הנהג, אל תשאיר כרית אויר פעילה מול כלב המאובטח למושב הקדמי שליד הנהג, אל תיסע עם כלב שאינו מאובטח או לפחות מוגבל בתנועותיו. נוסף על ציוד הבטיחות – דאגו לתעסוקה. צעצוע לעיסה, רצוי כזה שאינו משמיע קול, הוא צעצוע אידיאלי לנסיעות.

תכנון נסיעה ארוכה

כשאתם נוסעים עם אנשים, אתם יכולים לצפות שחלקם יודיע לכם במהלך הנסיעה כי הם זקוקים לעצירה: שירותים, חילוץ עצמות, שתיה ואם הנסיעה ארוכה מאד – גם אכילה. כלבים לא תמיד יודיעו לכם מראש שגם הם, ככל נוסע אחר, זקוקים להפוגה מהנסיעה. תכננו מראש עצירות, רצוי במקומות אסטרטגיים בהם לכלב יש אפשרות לחלץ עצמות, קחו איתכם שתיה לכלב וכמה חטיפים טעימים. אחרי אכילה תנו לכלב להוציא מעט אנרגיה ואל תמהרו ישירות לרכב. דאגו להאכיל את הכלב לפני הנסיעה, אבל השאירו די והותר זמן לאוכל להתעכל לפני הנסיעה עצמה – כשעתיים קודם. כמו נוסעים אחרים, יש כלבים שיחושו ברע בנסיעה ארוכה על בטן מלאה.

נסיעה לטיול עם הכלב יכולה להיות מהנה – כל עוד זוכרים כי הכלב זקוק לעצירות ביניים ואביזרי בטיחות כמו כל נוסע אחר. זכרו להשאיר את הקולר ושמו של הכלב עליו למשך כל זמן הטיול, ולצאת לטיולים עם רצועה – והכי חשוב – אל תשכחו ליהנות!

 

 

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

חקירות פרטיות

מהו המחיר של חקירות פרטיות?

חקירות פרטיות תמיד עוררו את הסקרנות והקסם של אנשים ברחבי העולם. חוקרים פרטיים ממלאים תפקיד מכריע בחשיפת אמיתות נסתרות, בפתרון תעלומות ובמתן תובנות חשובות לגבי עניינים שונים. עם זאת, לשירותי החוקרים הפרטיים יש מחיר, והבנת הגורמים המשפיעים על עלות החקירות הפרטיות חיונית למי שמבקש להעסיק שירותים כאלה.

ביטוח רכב

ביטוח חובה מול ביטוח מקיף בתחום ביטוח הרכב

ביטוח רכב הוא מרכיב קריטי בבעלות אחראית על רכב, המספק הגנה פיננסית ושקט נפשי לנהגים במקרה של תאונות, נזקים או חבות בכביש. בתחום ביטוח הרכב בולטים שני סוגי כיסויים חיוניים: ביטוח חובה וביטוח מקיף. ההבחנה בין ביטוח חובה, שהוא לרוב חובה בחוק, לבין ביטוח מקיף, המציע כיסוי נרחב לסיכונים שונים, הוא המפתח להבנת הניואנסים של ביטוח רכב ולבחירת רמת ההגנה הנכונה לרכב.

הרגלי שתיה נכונה

כמה מים באמת צריך לשתות? איך לאמץ הרגלי שתייה נכונה בקרב כל בני המשפחה? כיצד ניתן לעודד את בני המשפחה

אביטל חורף עורך דין לענייני משפחה

אביטל חורף – עורכי דין לענייני משפחה בירושלים

כאשר מדובר בסכסוכי משפחה, בחירת עורך דין מנוסה ומקצועי היא קריטית. עורכי דין לענייני משפחה בירושלים, כמו אביטל חורף, מספקים ייצוג משפטי מסור ותמיכה רגשית ללקוחותיהם בתקופות מאתגרות אלה. בין אם אתם עומדים בפני הליכי גירושין, מאבקי משמורת או סוגיות מזונות, עורך דין לענייני משפחה בירושלים ידאג לאינטרסים שלכם ויעזור לכם לנווט במערכת המשפטית המורכבת.

איחוד הלוואות – שפע של יתרונות! 

התמודדות עם קשיים פיננסיים בתקופה של תנודות כלכליות דורשת לעיתים פתרונות חדשניים ואפקטיביים. אחת האסטרטגיות המתקדמות ביותר לשיפור המצב הכלכלי