קרדיט תמונה: shutterstock

נהיגה זה"ב: 6 טיפים לנהיגה בטוחה בגיל השלישי

הם בעלי הנסיון הרב ביותר על הכביש וייתכן שיושבים מאחורי ההגה כבר למעלה מ – 50 שנה. אך גם עם כל הנסיון, יש מספר דברים שחשוב להקפיד עליהם. נהגים בגיל השלישי? הכתבה הזו בשבילכם

כנראה שלא תיתקלו בזה יותר מדי בפרסומות לרכב חדש, או בסרטי מסע מרגשים, אבל האמת היא שיש לא מעט נהגים בישראל שיושבים מאחורי ההגה כבר 50 או 60 שנה ויותר. כמו כולם, גם הם מעדיפים את הנוחיות והאינטימיות שמספק הרכב הפרטי, גם הם מתעצבנים כשנדמה כשכל הרמזורים היום אדומים בכוונה, וכשאיזה פקח משאיר להם מזכרת על הרכב. אבל האמת היא שיש בכל זאת כמה דברים שעליהם נהגים בני הגיל השלישי צריכים להקפיד. למרות הניסיון הרב על הכביש, וגם אם רכשו פוליסת הביטוח מקיף לרכב מתקדמת ואפילו את המקיפה ביותר שיש, עדיין חשוב להקפיד על כמה כללי אצבע בסיסיים. בואו נעבור עליהם בזריזות.

להכיר במגבלות

מכירים את אלה שאומרים על עצמם "אני לא הולך ונהיה יותר צעיר"? אז חוץ מזה שהם צודקים, צריך לומר ששעון החיים שלנו הולך רק בכיוון אחד, אבל גם שהזמן בדרך כלל לא משפר את מצב העניינים, אלא להיפך. כלומר, גם אם נכריז שאנחנו מרגישים בדיוק כמו שהרגשנו בגיל 30, לא בטוח שמצבנו הפיזיולוגי בגיל 80 ימהר ליישר קו. זה אומר שמהירות התגובה שלנו מתארכת, שהשרירים פחות חזקים וגמישים, שהקואורדינציה שלנו כבר לא חדה כמו פעם, ושכל הפניה של הגוף או הצוואר בזמן הנהיגה, מתבצעת קצת יותר לאט. זה בסדר, זה טבעי וזה לא אומר שנהיה חייבים לרדת מההגה ברגע שנקלוט שאנחנו כבר לא נוהגים כמו בגיל 30, אבל כן חשוב להכיר בשינויים האלה, ולהעריך אותם בתבונה.

לזכור את התרופות

לא, לא לזכור במובן של לזכור לקחת אותן. במובן של לזכור את תופעות הלוואי שלהן. אין מה לעשות, הגיל השלישי מביא איתו חוץ מהרבה חכמת חיים וניסיון, גם רשימה הולכת ומתארכת של תרופות. חלקן עלולות לגרום לעייפות, לתחושת בלבול, או לכל דבר אחר שלא כיף לחוות בסלון הביתי, אבל ממש מסוכן לחוות מאחורי ההגה. אז התייעצו עם רופא המשפחה שלכם לגבי תופעות הלוואי שרלוונטיות לנהיגה, ואל תעלו על הכביש בכל מקרה של ספק קטן.

להקפיד על בדיקות ראיה תכופות

האמת שכאן בעצם מדובר בעצה טובה בלי קשר לנהיגה, אבל על האספלט היא כמובן מקבלת משנה תוקף. כמעט כל אדם שתפגשו וכבר חגג יומולדת 40, יספר לכם שהעיניים שלו זה כבר לא מה שהיה. וזהו, שזה בדרך כלל הולך ומידרדר. אז ברור שיש פתרונות שמשפרים את המצב משמעותית, אבל חשוב לבצע בדיקות תכופות כדי לוודא שהראיה שלנו עדיין במצב שמאפשר נהיגה בכלל, או נהיגה בלילה בפרט.

לתכנן את המסלול

רוב הקשישים הנוהגים בישראל לא מוצאים עצמם בכביש הערבה באמצע הלילה, ומסתפקים בנסיעות קצרות ויומיומיות, אבל גם נסיעות כאלו עלולות להיות מאתגרות לפעמים. בטח אם יוצאים לדרך כשאנחנו מעט עייפים, אחרי ארוחה גדולה או בשעות הערב המאוחרות. עדיף תמיד לצאת לנסיעה מתוכננת ונינוחה בשעות רגועות יותר, מאשר להיקלע לפקקים מתישים, או להיגרר לתוך חשיכה או מזג אוויר סוער.

להימנע מהסחות דעת

אין ספק שעירנות וריכוז מלא בזמן הנהיגה הן הכרח בכל גיל ובכל מצב, אבל חשוב להבין שהדבר הופך לעוד יותר קריטי כאשר מדובר בנהגים בני הגיל השלישי. הסיבה לכך היא שמהירות התגובה והיכולת לעבד מידע במהירות יורדת עם הגיל, ולכן כל שיחת חולין עם האדם במושב הנוסע, הורדת מבט מהכביש אל מערכת המולטימדיה או שיחה טלפון דרך הדיבורית, מגבירה את הסיכון להסחת דעת מסוכנת.

להקפיד על חוקי התנועה והנהיגה

נשמע טריוויאלי, לא? ובכן, אנחנו בהחלט מקווים שכן. מצד שני, ראוי לאזכור ולא רק בגלל ההכרה בכך שפעולות של יציאה לעקיפה, מעבר בין נתיבים וכד', עלולות להיות יותר מאתגרות עבור נהגים קשישים. בדיוק בגלל זה נהגים מבוגרים אשר נוהגים במהירות נמוכה יחסית במסלול הימני אולי נראים לפעמים קצת כמו דג מחוץ למים, אבל חשוב לזכור שהם בעצם שומרים על חוקי הנהיגה, משתדלים לא להפריע לתנועה, ומתנהלים בדיוק כמו שצריך.

לסיכום, נהיגה בגיל שלישי היא משהו שכולנו נחווה יום אחד. גם אם עד אז המכוניות שבהן ננהג ייראו כמו חלליות, עדיין נצטרך להתנהל בכביש בהתאם לגילנו. הרי בסופו של דבר כל המטרה כאן היא לחזור הביתה בריאים ושלמים. ולראות בשבת את הנכדים. סעו בזהירות.

יוני אביב

 

 

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

חקירות פרטיות

מהו המחיר של חקירות פרטיות?

חקירות פרטיות תמיד עוררו את הסקרנות והקסם של אנשים ברחבי העולם. חוקרים פרטיים ממלאים תפקיד מכריע בחשיפת אמיתות נסתרות, בפתרון תעלומות ובמתן תובנות חשובות לגבי עניינים שונים. עם זאת, לשירותי החוקרים הפרטיים יש מחיר, והבנת הגורמים המשפיעים על עלות החקירות הפרטיות חיונית למי שמבקש להעסיק שירותים כאלה.

ביטוח רכב

ביטוח חובה מול ביטוח מקיף בתחום ביטוח הרכב

ביטוח רכב הוא מרכיב קריטי בבעלות אחראית על רכב, המספק הגנה פיננסית ושקט נפשי לנהגים במקרה של תאונות, נזקים או חבות בכביש. בתחום ביטוח הרכב בולטים שני סוגי כיסויים חיוניים: ביטוח חובה וביטוח מקיף. ההבחנה בין ביטוח חובה, שהוא לרוב חובה בחוק, לבין ביטוח מקיף, המציע כיסוי נרחב לסיכונים שונים, הוא המפתח להבנת הניואנסים של ביטוח רכב ולבחירת רמת ההגנה הנכונה לרכב.

הרגלי שתיה נכונה

כמה מים באמת צריך לשתות? איך לאמץ הרגלי שתייה נכונה בקרב כל בני המשפחה? כיצד ניתן לעודד את בני המשפחה

אביטל חורף עורך דין לענייני משפחה

אביטל חורף – עורכי דין לענייני משפחה בירושלים

כאשר מדובר בסכסוכי משפחה, בחירת עורך דין מנוסה ומקצועי היא קריטית. עורכי דין לענייני משפחה בירושלים, כמו אביטל חורף, מספקים ייצוג משפטי מסור ותמיכה רגשית ללקוחותיהם בתקופות מאתגרות אלה. בין אם אתם עומדים בפני הליכי גירושין, מאבקי משמורת או סוגיות מזונות, עורך דין לענייני משפחה בירושלים ידאג לאינטרסים שלכם ויעזור לכם לנווט במערכת המשפטית המורכבת.

איחוד הלוואות – שפע של יתרונות! 

התמודדות עם קשיים פיננסיים בתקופה של תנודות כלכליות דורשת לעיתים פתרונות חדשניים ואפקטיביים. אחת האסטרטגיות המתקדמות ביותר לשיפור המצב הכלכלי