קרדיט תמונה: freepik

מה זה תרגום נוטריוני ולמה הוא חשוב

לא כל מי שמחפש תרגום נוטריוני באמת מבין מהו, ולכן, חשוב להבין את מהות השירות הזה. מי בעם יכול להעניק אותו, למה הוא כל כך חשוב. מי זקוק לו, ובאיזה סיטואציות אנחנו זקוקים לו. לפני כל ההסברים היותר מעמיקים, אנחנו רק נציין שכולם בעצם זקוקים לשירות תרגום נוטריוני, ובכל שלב זה או אחר בחיינו אנחנו נזקק לו, ולכן, המאמר הזה הוא בגדר 'גזור ושמור', כי פשוט חשוב שתדעו.

מהם שירותי תרגום נוטריוני ומיהו נוטריון

תרגום נוטריוני הוא למעשה הגדרה מאד פשוטה של תרגום מסמך משפה אחת, לשפה אחרת. אך כך שיהיה קביל בבית המשפט במוסדות מדינה זרה. מדובר בתהליך לא מורכב במיוחד, אך יש לו חשיבות גבוהה מאד.

אישור זה לא רק ממיר מסמך משפטי לשפה עבור מוסדות בירוקרטיים אלא גם משמש כראיה קבילה בבית המשפט בזכות עצמו בלבד.

בנוסף לכך, התרגום הנוטריוני מאמת את זהות המבקשים ומעניק תוקף משפטי לאמינות המסמכים עליהם אתם חותמים. לאחריו, מסמך מתורגם לשפה המבוקשת יכול לייצג את המסמך המקורי בלבד.

החוק מאפשר לתרגום נוטריוני שיתייחסו אליו כמסמך מתורגם, תצהיר או הסכם המייצג באופן נאמן את המקור המקובל על החותמים עליו, ואף תקף ברמה המשפטית הגבוהה ביותר.

המאמתים את המסמכים הללו, מעניקים את התרגום ומאשרים אותם הם למעשה עורכי דין נוטריוניים. לא כל עורך דין יכול להיות נוטריון. על מנת שעורך דין יהפוך להיות נוטריון עליו להיות בעל וותק של מעל 10 שנים, ורק אז יהיה זכאי לגשת אל המבחן מטעם משרד המשפטים ורשות בתי המשפט לצורך הסמכתו להיות עורך דין נוטריון.

מהרגע שצלח את המבחן, יוכל לאשר, לאמת ולתרגם מסמכים נוטריוניים לרווחת לקוחותיו ולהגדיל את מערך הלקוחות שלו, וגם כמובן את תחומי ההתמחות במשרדו.

מהן הסיטואציות בהן צריך אישור תרגום נוטריוני?

הביקוש עבור תהליך של אישור תרגום נוטריוני עולה בכל פעם שמסמך צריך לקבל תוקף משפטי לצורך בירוקרטיה זו או אחרת. מומלץ לציין האם מדובר באישור נוטריוני בלבד או האם הוא צריך גם תרגום נוטריוני.

לא מעט אנשים טועים בסברה שעורך דין נוטריוני לא מבצע גם תרגום, ואז בעצם הולכים ומחפשים מתרגמים מקצועיים. טעות זו עולה להם גם בכסף, גם בזמן וגם בטרטור נוסף. אך חשוב לדעת כי עורכי דין נוטריוניים מבצעים גם תרגומים נוטריוניים ואין צורך בעצם לגשת ולחפש אנשי מקצוע נוספים, כך או כך.

איך התהליך מתקיים?

ראשית, חייב להיבחן מתרגם מקצועי בתוך החברה בה שכרתם את התרגום הנוטריוני ועל כן המתרגם מתייצב במשרדו של הנוטריון. אם הנוטריון מוצא שהמתרגם הוא בעל התמחות, שליטה בשפה ונסיון מקצועי מתאים, הם ממשיכים לעבוד יחד וזה חותם על הצהרת המתרגם. ההצרה הזאת מסמיכה באופן חוקי את המתרגם לתרגם את המסמך, לאחריה עורך הדין יוכל לעבוד על המסמך.

ישנם גם עורכי דין שהם המתרגמים עצמם ובכך לא שוכרים מתרגמים חיצוניים. חשוב שתדעו שהצהרת המתרגם לא נותנת תוקף לאיכות התרגום של המסמך.

השלב הבא הוא השלב שבו הנוטריון כבר מעורב יותר לצורך אישור תרגום נוטריוני. אישור תרגום נוטריוני הוא הצעד הנפוץ והמבוקש ביותר. לצורך פעולה זו, עורך הדין הנוטריון בודק בהשוואה למסמך המקורי את איכות התרגום במסמך המתורגם.

לאחרי כן, יוכל להחליט עורך הדין האם המסמך מספק על מנת לאשר את מחוייבות המסמכים למקור ולהפוך אותו לפורמלי וקביל לבתי המשפט והמוסדות הבירוקרטיים הנדרשים.

 

 

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עובדים

מה לעשות כאשר זכויות עובדים נפגעות?

במאמר זה ננסה לעסוק באחד הנושאים הנפיצים והמורכבים ביותר הקיימים בעולם העבודה: זכויות העובדים והפגיעה בהם. לא לחינם נושא זה עולה שוב ושוב לכותרות, שכן המקרים בהם מעסיקים, בכל התחומים והמגזרים, פוגעים בזכויות העובדים, הן ברמה הכלכלית והן ברמה האישית – הולכים ומתרבים.

אופניים

המדריך השלם איך לבחור מנשא מתקפל לאופניים מבית PROUSER שמתאים לך

חובבי רכיבה על אופניים יודעים כי חדוות הרכיבה אינה מוגבלת לשבילים המקומיים או לנופים עירוניים. הפיתוי האמיתי טמון ביכולת לחקור שטחים חדשים ולצאת להרפתקאות אופניים מעבר לשבילים המוכרים. אבל האתגר מתעורר לעתים קרובות בצורה של תחבורה – איך להביא את האופניים האהובים שלך למסע ללא טרחה? היכנסו למנשא האופניים המתקפל: פלא של נוחות לרוכב האופניים המשוטט. עם זאת, עם אפשרויות רבות בשוק, בחירת הנכון יכול להיות מרתיע כמו טיפוס תלול בעלייה.

התחדשות עירונית

התחדשות עירונית ב-2024: כל מה שחשוב לדעת

התחדשות עירונית היא תהליך של שינוי ושדרוג של שכונות עירוניות ותיקות. התהליך כולל בדרך כלל פינוי של בניינים ישנים ובנייה של בניינים חדשים, לצד שדרוג של תשתיות ושירותי ציבור.התחדשות עירונית היא נושא חשוב ביותר בישראל, שכן היא יכולה לתרום רבות לשיפור איכות החיים של התושבים, להגדלת היצע הדיור ולהתחדשות עירונית.

מתוסכל

בחינת השפעת הסביבה החינוכית על בריאות מינית בירושלים: בחינת בעיות אימפוטנציה וזקפה

השפעת הסביבה החינוכית על הבריאות המינית בירושלים היא נושא בעל חשיבות רבה. מאמר זה נועד להעמיק בהשפעה של גורמים חינוכיים שונים על שכיחות בעיות האימפוטנציה והזקפה בעיר. על ידי בחינת תפקידו של החינוך בעיצוב תוצאות בריאות מיניות, נוכל לקבל תובנות חשובות לגבי התערבויות ואסטרטגיות פוטנציאליות לשיפור הרווחה הכוללת של אנשים בירושלים.