קרדיט: Shutterstock

זוג צעיר או משפחה קטנה? אלו דגמי המשפחתיות הפופולריים ב-2022

הסדאן המשפחתית תמיד היתה קטגורית הרכב החשובה ביותר עבור נהגי ישראל. סיבה טובה להתעכב על הדגמים שממשיכים לככב בה גם ב-2022

יוני אביב

שוק הרכב העולמי והישראלי עובר בשנים האחרונות תהפוכות לא קטנות. די אם נזכיר את המהפכה החשמלית שהתחילה בטפטוף קטן עם טסלה, והתגברה בשנתיים האחרונות למבול של ממש עם עשרות דגמים חשמליים לגמרי של יצרניות אירופיות וסיניות. אבל עוד קודם לכן עולם הרכב מצא עצמו מתמודד עם סמגנט רכב חדש כמעט כל שנתיים-שלוש. זה התחיל עם רכבים שהוגדרו פנאי-שטח, ואחר כך ג'יפונים, ובתווך גם קטגוריות המיני-משפחתית שגדלה בצורה משמעותית, שלא לדבר על רכבי 7 מקומות, רכבים היברידיים ורכבי פלאג-אין. ויש כמובן גם את היצע הדגמים ורמות הגימור שצומח כל הזמן, עם הבדלים לא קטנים בין כל "דור" של דגם.

אך בסופו של יום, למרות כל השינויים והעדכונים, יש קטגוריית רכב אחד שתמיד שומרת על מעמדה: הסדאן המשפחתית. הסיבות לכך הן מגוונות, וכמובן שיש שוני גם בין הדגמים המובילים בקטגוריה הזאת, אבל איכשהו טבלת המכירות של הסדאן המשפחתית מבליטה בדרך כלל את אותן הכוכבות. שילוב של רמת פונקציונליות גבוהה, ביחד עם יתרונות כמו אמינות, נוחות וסחירות (כלומר, רכבים עם "שוק" טוב), הופכת את הסדאן המשפחתית לבחירה מתבקשת עבור זוגות ומשפחות קטנות עד בינוניות. בואו נפרט מעט על אותן משפחתיות פופולריות.

טויוטה קורולה

לדבר על סדאן משפחתית פופולרית בלי להזכיר את הקורולה של טויוטה, זה בערך כמו לדבר על סדרות קומיות בלי להזכיר את סיינפלד. אחרי הכל, הקורולה היא אחת המכוניות האהובות והנמכרות בעולם ובישראל כבר עשרות שנים, אפילו שהדור הנוכחי הוא כבר ה-12 שלה. בעשרת החודשים הראשונים של 2022 נמכרו בישראל 8,586 קורולות, מה שמציב את הדגם, כרגיל, בצמרת טבלת המכירות. מדובר בדגם עם היצע רחב של רמות גימור ואבזור, מנועים בכמה גדלים ואפילו אפשרות להנעה היברידית.
הקורולה מצטיינת בצריכת דלק טובה, רמת שימושיות גבוהה עבור מגוון רכב של נהגים (בודדים, משפחות וכו'), וציונים גבוהים בקטגוריית הבטיחות. בין היתר תמצאו שם מערכות בטיחות אוטונומיות, בקרות נהיגה מתקדמות ורמת אבזור די מרשימה ביחס לסגמנט. הקורולה נמכרת בישראל בכמה רמות גימור, החל מ-138,990, וכאמור מצליחה לשמור על רמת סחירות גבוהה גם בשוק המשומשות.

מאזדה 3

עוד כוכבת גדולה מאוד של קטגוריית הסדאן המשפחתית היא המאזדה 3, שכבר שנים ארוכות ממוקמת בצמרת טבלאות המכירה, שלא לדבר על מאזדה 3 יד 2 * שבכלל נחשבת לגביע הקדוש של שוק המשומשות. ה-3 הנוכחית היא כבר הדור הרביעי של המשפחתית שהוצגה לראשונה לפני שני עשורים, ואם נהגי ישראל הם אינדיקציה, כנראה שמצפות לדגם הזה עוד הרבה שנים טובות. שילוב של עיצוב מסעיר ביחס לסדאן משפחתית, ביצועי מנוע מרשימים, אבזור עשיר ומתקדם ופונקציונליות גבוהה – הם כל מה שצריך כדי להתנחל בלבבות שלנו, ואת זה ה-3 עושה מצוין.

סקודה אוקטביה

באופן מפתיע, אחת השחקניות הכי חזקות בשוק הסדאן-משפחתית מגיעה דווקא מאירופה. סקודה, פעם מכונית ממזרח אירופה וכיום חלק מקונצרן פולקסווגן הגרמני, ידעה לייצר בשנים האחרונות המון דגמים ששילבו נוחות עם עוצמה, והאוקטביה היא לא יוצאת דופק בהקשר הזה. בישראל, האוקטביה מודל 2022 מוצעת עם שני מנועים שונים ועוד המון רמות גימור ואבזור שונות. היא מרשימה ויזואלית מבחוץ, נוחה ומפנקת מבפנים, מגיעה עם תא מטען ענק ושימושי במיוחד ונהנית משם טוב גם בשוק המשומשות. אם בכל זאת חשקה נפשכם באוקטביה "מהניילונים" – שלכם החל מ-143,990 שקלים.

לסיכום

קטגוריית הסדאן-משפחתית לא צפויה לאבד את מעמדה בקרוב, למרות השינויים והעדכונים התכופים בעולם הרכב. ככה זה כשנתח עצום מציבור רוכשי המכוניות הם זוגות ומשפחות צעירות. בוודאי כשהפרמטרים החשובים ביותר לנהגים בבואם לרכוש רכב, הם שימושיות גבוהה, אמינות ו-"ראש שקט" למשך כמה שנים לפחות. מכאן נשאר רק לבחור בחוכמה את הדגם הספציפי שהכי מתאים עבורכם. סעו בזהירות.


* הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מימון ישיר אינה אחראית לטיב או לתקינות הרכב שיירכש.

מספר רישיון 54414.

 

 

 

 

 

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עובדים

מה לעשות כאשר זכויות עובדים נפגעות?

במאמר זה ננסה לעסוק באחד הנושאים הנפיצים והמורכבים ביותר הקיימים בעולם העבודה: זכויות העובדים והפגיעה בהם. לא לחינם נושא זה עולה שוב ושוב לכותרות, שכן המקרים בהם מעסיקים, בכל התחומים והמגזרים, פוגעים בזכויות העובדים, הן ברמה הכלכלית והן ברמה האישית – הולכים ומתרבים.

אופניים

המדריך השלם איך לבחור מנשא מתקפל לאופניים מבית PROUSER שמתאים לך

חובבי רכיבה על אופניים יודעים כי חדוות הרכיבה אינה מוגבלת לשבילים המקומיים או לנופים עירוניים. הפיתוי האמיתי טמון ביכולת לחקור שטחים חדשים ולצאת להרפתקאות אופניים מעבר לשבילים המוכרים. אבל האתגר מתעורר לעתים קרובות בצורה של תחבורה – איך להביא את האופניים האהובים שלך למסע ללא טרחה? היכנסו למנשא האופניים המתקפל: פלא של נוחות לרוכב האופניים המשוטט. עם זאת, עם אפשרויות רבות בשוק, בחירת הנכון יכול להיות מרתיע כמו טיפוס תלול בעלייה.

התחדשות עירונית

התחדשות עירונית ב-2024: כל מה שחשוב לדעת

התחדשות עירונית היא תהליך של שינוי ושדרוג של שכונות עירוניות ותיקות. התהליך כולל בדרך כלל פינוי של בניינים ישנים ובנייה של בניינים חדשים, לצד שדרוג של תשתיות ושירותי ציבור.התחדשות עירונית היא נושא חשוב ביותר בישראל, שכן היא יכולה לתרום רבות לשיפור איכות החיים של התושבים, להגדלת היצע הדיור ולהתחדשות עירונית.

מתוסכל

בחינת השפעת הסביבה החינוכית על בריאות מינית בירושלים: בחינת בעיות אימפוטנציה וזקפה

השפעת הסביבה החינוכית על הבריאות המינית בירושלים היא נושא בעל חשיבות רבה. מאמר זה נועד להעמיק בהשפעה של גורמים חינוכיים שונים על שכיחות בעיות האימפוטנציה והזקפה בעיר. על ידי בחינת תפקידו של החינוך בעיצוב תוצאות בריאות מיניות, נוכל לקבל תובנות חשובות לגבי התערבויות ואסטרטגיות פוטנציאליות לשיפור הרווחה הכוללת של אנשים בירושלים.