קרדיט תמונה: freepik

הפחתת היטל השבחה – כל מה שצריך לדעת

בקשת הפחתת היטל השבחה ניתן להגיש תוך 45 יום מהיום בו קיבלתם בדואר את דרישת התשלום. בפניכם עומדת בחירה בין 2 חלופות, והבחירה ביניהן מבוססת על הסיבה שבגינה מגיעה לכם הפחתת היטל השבחה. רוצים לדעת עוד? היכנסו וקראו.

 

על רגל אחת – מהו היטל השבחה?

הועדה המקומית לתכנון ובניה דנה בנושאים שונים הקשורים למבנים וקרקעות בשטחה המוניציפלי. כאשר זו מעניקה אישור שימוש חורג, אישור הקלה או שינוי תוכנית בניין עיר, יהא עליכם לשלם בגין אישורה היטל השבחה.

לא פעם תידרשו לשלם היטל השבחה בלי שבכלל ביקשתם זאת, אלא תקבלו את ההודעה על העלייה המסתברת בערך הנכס ביום בהיר אחד.

 

חבות התשלום – על בעל הנכס

החוק קובע כי החייב בנטל תשלום היטל ההשבחה הוא בעלי הנכס ביום אישור התוכנית. משכך, תוכלו לחוב בהיטל ההשבחה גם אם בכלל לא מימשתם את אשר עמד לרשותכם.

מחד, ישנו מועד תשלום מוקדם, לפיו במועד מימוש הזכויות ישלם בעל הנכס את שיעור ההיטל הקבוע. עם זאת, במידה ולא מימשתם את הזכות, מועד התשלום של ההיטל הינו ביום מכירת הנכס. משכך, ייתכן כי לא תממשו כלל את היתרון של הנכס, ועדיין תחויבו בתשלום.

שיעור ההיטל – 50% משווי העלייה

כאמור בכותרת, שיעור ההיטל הוא 50% משווי ההשבחה של הנכס. לאור העובדה שהשווי נקבע ביום פרסום השומה, עד לתשלומה בפועל יצברו הצמדות, זאת לאור הצמדת הסכום לאחד המדדים השונים (תשומות בניה או כללי לפי הנמוך).

 

הסיבות בגינן ניתן להגיש בקשה להפחתת היטל השבחה

אם כן, הגענו לנושא העיקרי של מאמר זה, והוא הסיבות שבגינן ניתן להגיש בקשה להפחתת היטל השבחה. ככל שאתם עונים על אחד המקרים המוצגים בפסקאות הבאות – ייתכן שאתם זכאים לקבל הפחתת היטל השבחה.

 

מקרה ראשון – הערכת השבחה ביתר

לא פעם, מבצעת וועדת התכנון והבניה המקומית הערכה גבוהה של ההשבחה מערכה בפועל. לשם המחשה, נקבע כי שווי מ"ר זכויות בניה (מ"ר מבונה)  באזור מסוים עומד על 25,000 שקלים, מתן היתר לבניית 20 מ"ר נוספים יוביל להשבחה של 500 אלף שקלים, ולהיטל השבחה של 250 אלף שקלים.

במידה וימצא שמאי מקרקעין מטעמכם כי שווי מ"ר זכויות הוא רק 18,000 שקלים, הדבר יכול להוביל להפחתת ההשבחה ל – 360,000 שקלים, ולהפחתת היטל השבחה של 70 אלף שקלים.
את הליך ההפחתה יבצע השמאי שלכם אצל שמאי מכריע שימונה ע"י מועצת שמאי המקרקעין במשרד המשפטים.

 

מקרה שני ביצוע השוואה לא הולמת

לא פעם עולה מקרה בו לא בוצעה השוואה נאותה להיתרים שניתנו בעבר. אם כן, ככל שניתן בעבר היטל השבחה לדירה עם מאפיינים דומים באותו אזור, ניתן יהיה לדרוש השוואה של שיעור ההיטל גם לנכס שלכם.

 

מקרה שלישי – הענקת זכויות בנייה שאינן ניתנות לניצול

לשם המחשה, ניקח מקרה בו ניתנה לדירת קרקע אפשרות לבנות 2 חדרים נוספים בגינה, אך מסיבה כזו או אחרת לא ניתן יהיה לנצל את הזכויות הנ"ל. במידה ואתם מעוניינים למכור את הנכס כבר היום, תוכלו להגיש בקשה להפחתת היטל השבחה.

מי יכול לבדוק בקשה להפחתת היטל השבחה?

בדיקות הפחתת היטל השבחה הינן סבוכות, שכן כוללות מספר רב של מאגרי מידע, תחומי עיסוק ועוד. משכך, ההמלצה היא לפנות לשמאי מקרקעין בירושלים מקצועי, מנוסה ומומחה באזור בו אתם מבקשים לבצע שומה, זאת לשם קבלת שירות מקצועי ככל הניתן.

זקוקים להערכת שמאי להפחתת היטל השבחה? – דברו איתנו

במידה ואתם עומדים בפני תשלום היטל השבחה, פנו אלינו ואנו נבחן עבורכם האם אתם זכאים לקבלת הפחתת היטל השבחה.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עבודה בהייטק בירושלים

איך למצוא עבודה בהייטק בירושלים – מדריך מקיף למחפשי עבודה

מחפשים לעבוד בתעשיית ההייטק בירושלים, ישראל? עם המוניטין ההולך וגדל של העיר כמרכז לחדשנות וטכנולוגיה, יש הרבה הזדמנויות למחפשי עבודה בתחום זה. עם זאת, ניווט בשוק העבודה יכול להיות מאתגר, במיוחד אם אתה חדש בענף. במדריך מקיף זה נספק לכם טיפים ואסטרטגיות שיעזרו לכם למצוא עבודה בהייטק באזור ירושלים.

חקירות פרטיות

מהו המחיר של חקירות פרטיות?

חקירות פרטיות תמיד עוררו את הסקרנות והקסם של אנשים ברחבי העולם. חוקרים פרטיים ממלאים תפקיד מכריע בחשיפת אמיתות נסתרות, בפתרון תעלומות ובמתן תובנות חשובות לגבי עניינים שונים. עם זאת, לשירותי החוקרים הפרטיים יש מחיר, והבנת הגורמים המשפיעים על עלות החקירות הפרטיות חיונית למי שמבקש להעסיק שירותים כאלה.

ביטוח רכב

ביטוח חובה מול ביטוח מקיף בתחום ביטוח הרכב

ביטוח רכב הוא מרכיב קריטי בבעלות אחראית על רכב, המספק הגנה פיננסית ושקט נפשי לנהגים במקרה של תאונות, נזקים או חבות בכביש. בתחום ביטוח הרכב בולטים שני סוגי כיסויים חיוניים: ביטוח חובה וביטוח מקיף. ההבחנה בין ביטוח חובה, שהוא לרוב חובה בחוק, לבין ביטוח מקיף, המציע כיסוי נרחב לסיכונים שונים, הוא המפתח להבנת הניואנסים של ביטוח רכב ולבחירת רמת ההגנה הנכונה לרכב.

הרגלי שתיה נכונה

כמה מים באמת צריך לשתות? איך לאמץ הרגלי שתייה נכונה בקרב כל בני המשפחה? כיצד ניתן לעודד את בני המשפחה

אביטל חורף עורך דין לענייני משפחה

אביטל חורף – עורכי דין לענייני משפחה בירושלים

כאשר מדובר בסכסוכי משפחה, בחירת עורך דין מנוסה ומקצועי היא קריטית. עורכי דין לענייני משפחה בירושלים, כמו אביטל חורף, מספקים ייצוג משפטי מסור ותמיכה רגשית ללקוחותיהם בתקופות מאתגרות אלה. בין אם אתם עומדים בפני הליכי גירושין, מאבקי משמורת או סוגיות מזונות, עורך דין לענייני משפחה בירושלים ידאג לאינטרסים שלכם ויעזור לכם לנווט במערכת המשפטית המורכבת.