פיתוח ירושלים

החברה לפיתוח ירושלים

ירושלים היא עיר הבירה לישראל, העיר הקדושה לשלושת הדתות הגדולות בעולם ובעיני רבים גם אחת הערים היפות והמיוחדות ביותר בעולם. אלא שלאורך שנים ארוכות סבלה העיר מנסיבות מאוד לא מקלות, שמנעו את התפתחותה כעיר תיירות, תרבות ופנאי ובאופן כללי מנעו בכלל את התפתחות העיר. בדיוק מהסיבה הזאת, הקימה עיריית ירושלים ,כבר בשנת 1987, את חברת מוריה שהיא החברה לפיתוח ירושלים ואשר אחראית על פיתוח העיר מבחינת תשתיות ופרויקטים מוניציפליים חשובים לפיתוח העיר. לצד החברה לפיתוח ירושלים, פועלת גם הרשות לפיתוח ירושלים, שהוקמה בשנת 1988 ואחראית על פיתוח העיר בכל ההיבטים הכלכליים, התרבותיים, התיירותיים והתכנוניים של ירושלים.

מהם תחומי הפעילות של החברה?

ובכן, החברה הוקמה במטרה ברורה לקדם את העיר ירושלים, לפתח את התשתיות שלה, את התכנון שלה ובהמשך לכך את היכולות הכלכליות, התיירותיות והתרבותיות שלה. ככזאת, עוסקת החברה לפיתוח ירושלים בכל מיזם שיכול לסייע במימוש מטרה זאת. המיזמים שמנהלת החברה ושבהם היא גם תומכת כלכלית ורגולטורית, הם בדרך כלל מיזמים ביוזמתה וביוזמת ממשלת ישראל או עיריית ירושלים, אם כי החברה פתוחה גם למיזמים פרטיים מבחוץ. יחד עם זאת, מאחר ומדובר בחברה ציבורית הכפופה לחוקים החלים על רשויות ציבוריות, פעילותה של החברה מבוססת על מכרזים מסודרים ובחירת פרויקטים על פי הוראות החשב הכללי. החברה עובדת בשיתוף פעולה עם שורה ארוכה של יזמים פרטיים, חברות וגורמים שונים בעולם התכנון, הכלכלה, התרבות והתיירות, הכל בכדי להשיג את מטרות החברה ולהצעיד את העיר ירושלים קדימה.

ראו גם: פעילות בירושלים לכל המשפחה

תקציבי פיתוח

החברה לפיתוח ירושלים תומכת למעשה במיזמים שונים, בעיקר בהיבט המימון ובשל כך, נדרשת החברה למקורות הכנסה מעבר לתקציבים המועמדים לרשותה על ידי עיריית ירושלים וממשלת ישראל. מקורות הכנסה אלה מתבססים בעיקר על נכסי נדל"ן שמנהלת החברה ומספקים לה מקור הכנסה שמשמש אותה לצורך מימוש המטרה האולטימטיבית של קידום העיר ירושלים. פעילות החברה לפיתוח ירושלים מנוהלת באופן אוטונומי לחלוטין אך בכפוף לפיקוח עיריית ירושלים וממשלת ישראל, בכפוף להוראות רשויות התכנון וכדומה. יחד עם זאת, לחברה כוח רב מאוד בהנעת תהליכים בירוקרטיים לצורך קידום העיר ואם יש לכם איזשהו מיזם מעניין שהייתם רוצים לפתח בירושלים ושגם יכול לתמוך בקידומה של העיר במרחב הארצי והבינלאומי, אתם בהחלט רוצים לפנות לחברה ולבחון את האפשרויות השונות שבהן יכולה החברה לסייע לכם ואולי אף לאמץ את המיזם ולסייע לכם בקידומו הלכה למעשה.

אחרי שנים של סטגנציה במצבה הכלכלי, התרבותי והתיירותי של ירושלים ואולי גם במצבה התכנוני, העיר חווה בעשורים האחרונים תנופה של צמיחה, אזורי תעשיית הייטק, פארקים, פיתוח סביבתי, התחדשות עירונית, מרכזי מסחר, תרבות ותיירות שרבים מהם הובלו ועדיין מובלים על ידי החברה לפיתוח ירושלים, הן בתמיכה כלכלית והן בתמיכה רגולטורית על פי הצורך.

המגזין של ירושלים

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

חקירות פרטיות

מהו המחיר של חקירות פרטיות?

חקירות פרטיות תמיד עוררו את הסקרנות והקסם של אנשים ברחבי העולם. חוקרים פרטיים ממלאים תפקיד מכריע בחשיפת אמיתות נסתרות, בפתרון תעלומות ובמתן תובנות חשובות לגבי עניינים שונים. עם זאת, לשירותי החוקרים הפרטיים יש מחיר, והבנת הגורמים המשפיעים על עלות החקירות הפרטיות חיונית למי שמבקש להעסיק שירותים כאלה.

ביטוח רכב

ביטוח חובה מול ביטוח מקיף בתחום ביטוח הרכב

ביטוח רכב הוא מרכיב קריטי בבעלות אחראית על רכב, המספק הגנה פיננסית ושקט נפשי לנהגים במקרה של תאונות, נזקים או חבות בכביש. בתחום ביטוח הרכב בולטים שני סוגי כיסויים חיוניים: ביטוח חובה וביטוח מקיף. ההבחנה בין ביטוח חובה, שהוא לרוב חובה בחוק, לבין ביטוח מקיף, המציע כיסוי נרחב לסיכונים שונים, הוא המפתח להבנת הניואנסים של ביטוח רכב ולבחירת רמת ההגנה הנכונה לרכב.

הרגלי שתיה נכונה

כמה מים באמת צריך לשתות? איך לאמץ הרגלי שתייה נכונה בקרב כל בני המשפחה? כיצד ניתן לעודד את בני המשפחה

אביטל חורף עורך דין לענייני משפחה

אביטל חורף – עורכי דין לענייני משפחה בירושלים

כאשר מדובר בסכסוכי משפחה, בחירת עורך דין מנוסה ומקצועי היא קריטית. עורכי דין לענייני משפחה בירושלים, כמו אביטל חורף, מספקים ייצוג משפטי מסור ותמיכה רגשית ללקוחותיהם בתקופות מאתגרות אלה. בין אם אתם עומדים בפני הליכי גירושין, מאבקי משמורת או סוגיות מזונות, עורך דין לענייני משפחה בירושלים ידאג לאינטרסים שלכם ויעזור לכם לנווט במערכת המשפטית המורכבת.

איחוד הלוואות – שפע של יתרונות! 

התמודדות עם קשיים פיננסיים בתקופה של תנודות כלכליות דורשת לעיתים פתרונות חדשניים ואפקטיביים. אחת האסטרטגיות המתקדמות ביותר לשיפור המצב הכלכלי