קרדיט תמונה: freepik

גוש 3865: הזדמנות פז להשקעה מניבה בקרקע חקלאית בשפלה

השקעות בתחום הנדל"ן נחשבות לאפיקי ההשקעה הבטוחים ביותר כיום, כאשר השקעה בקרקע חקלאית היא שונה מרכישת נכסים קיימים ודורשת לא מעט סבלנות ותעוזה. עבור רבים מבין המשקיעים, ההמתנה הזאת תהיה משתלמת ברבות השנים, עם תשואה גבוהה שתניב רווחים ותהפוך את ההשקעה לכדאית במיוחד. גוש 3865 שממוקם באזור השפלה וסמוך לגדרה, נחשב ל"פנינה" החדשה והאטרקטיבית עבור משקיעי נדל"ן מביני עניין, שמוכנים להשקיע בהשקעה ארוכת טווח ולקצור את הפירות בשנים הקרובות, בזכות פרויקטים שאפתניים שצפויים לקום באזור ולהפוך אותו לאחד מהאזורים המבוקשים ביותר בארץ.

 

מדוע השקעה בקרקע חקלאית נחשבת למשתלמת?

מחירי הנדל"ן שמאמירים מדי שנה בשנה, הפכו את ההשקעה בענף למאתגרת עבור קהל משקיעים גדול ולאפיק לא רלוונטי ובלתי אפשרי כלל, למשקיעים שהונם נמוך יחסית. מדובר בקהל משקיעים שרק לפני שנים ספורות יכול היה להרשות לעצמו לקנות נכסים במקומות הפופולריים ביותר בישראל, והיום יתקשו למצוא דירות מתאימות לרכישה גם בפריפריה.

מחירי הפרוייקטים החדשים הרקיעו שחקים ועימם גם מחירי הדירות מיד שנייה, כך שאפילו נכסים שאינם חדשים, או נכסים שזקוקים לשיפוץ רב ולהשבחה לצורך הפיכתם לראויים למגורים, הם כיום בגדר חלום רחוק, שרק חלק קטן מבעלי ההון מסוגלים להגשימו.

עבור רבים מהמשקיעים המעוניינים לראות תשואה יפה ביחס להון הראשוני, התקציב הקיים אינו מספיק לקניית נכסים שעשויים להפוך למניבים באופן שיאפשר את החזר ההשקעה בתוך זמן קצר והכנסה פסיבית משמעותית, שניתן יהיה להתפרנס ממנה למשך שנים.

השקעה בגוש 3865: השקעה משלמת לטווח הארוך

ההשקעה בקרקע חקלאית כמו גוש 3865 מהווה, למעשה, חלופה טובה לרכישת נכסים קיימים: מחד, ההון העצמי הנדרש כדי להתחיל תהליך רכישה של הקרקע הינו נמוך, באופן ש"מחזיר למשחק" גם משקיעים שלא תיארו לעצמם שיוכלו לשוב לשוק הנדל"ן ולראותו כאפיק השקעה רלוונטי.

מנגד, ההמתנה להפשרת הקרקעות המיועדות לבנייה עתידית, לא גובה מחיר יקר, בזכות גובה ההשקעה הנמוך שלא מפר את האיזון הכלכלי של אותם משקיעים. עבור משקיעים שיש להם הון גבוה, השקעה בקרקע קרקאית בכלל ובגוש 3865 בפרט, בשל כל יתרונותיו, יכולה להיות חלק מתיק השקעות מגוון הכולל אפיקי השקעה נוספים מלבד נדל"ן.

השקעה בקרקע חקלאית אם כן, עשויה להפוך למשתלמת ביותר כאשר יש סיכוי ליחס השבחה גבוה של הקרקע ולהתקדמות מהירה של תהליך ההפשרה ושינוי הייעוד שלה. ברבות השנים, כאשר הקרקע תופשר ותוכניות הבנייה יבואו לידי ביטוי – ובמקרה של גוש 3865 הסיכויים גבוהים ביותר והפרוייקטים העתידיים להיבנות צפויים להיות מבטיחים במיוחד – ההמתנה תשתלם והנכסים עצמם עתידים להניב תשואה גבוהה ביותר.

 

השקעות בקרקעות חקלאיות – למי הן מתאימות?

ראשית, השקעות נדל"ן בכלל והשקעות בקרקע חקלאית בפרט, מתאימות לאנשים שמסוגלים להקצות תקציב ייעודי לאפיק זה ושאינם חוששים מהדינמיות של התחום, זאת על אף שכאמור מדובר בהיקפי השקעה יחסית נמוכים לענף. יחס ההשבחה הגבוה של קרקעות כמו גוש 3865, מאפשר הקצאת תקציב סביר ולא "מסוכן", שמחזיר את עצמו ומניב רווחים כפולים ומכופלים עם הזמן.

עם זאת, כאשר מדובר בהון מצומצם, זו ככל הנראה תהיה ההשקעה היחידה בתחום הנדל"ן אצל רוב המשקיעים בעלי התקציב הנמוך, משמע שאפיק הנדל"ן יהיה מוגבל מבחינתם ובמקרה של הון פנוי נוסף, ייתכן שהם יצטרכו להפנותו לאפיקי השקעה אחרים.

זהו עניין שחשוב לקחת בחשבון ומכאן שעל המשקיעים להיות סבלניים ולהקפיד לנהל את כספם בתבונה, על מנת לייצר עתיד כלכלי בטוח שאיננו תלוי בזמני הפשרת הקרקע החקלאית ותחילת הבנייה.

שנית, יש צורך במוכנות ויכולת לנהל משא ומתן עם גורמים שונים כגון קבלנים ויזמים, כאשר במקרים מסוימים מדובר בפרוייקטים שהתהליך שלהם מתחיל לנוע כמה שנים לאחר ההשקעה, לכן המשקיעים בקרקע מסוג זה חייבים להתכונן לקראת הפשרת הקרקע ולא להיות שאננים יתר על המידה.

 

מהי הפשרה מהירה של קרקעות חקלאיות?

הבירוקרטיה הקשורה ברכישת קרקע חקלאית להפשרה עתידית, מרתיעה משקיעים שעלולים לפספס הזדמנות אדירה להשקעה בנדל"ן, שצפי התשואה שלו הוא גבוה ביותר, למשל כמו במקרה של גוש 3865.

זוהי דוגמה מצוינת לתהליך הפשרה מהיר של אזור מבוקש, שצפוי להתקדם מהר לעבר שינוי הייעוד שלו ותחילת הבנייה – בדיוק בגלל הרצון להוציא לפועל את התוכניות הרבות שעתידות להתרחש בו.

 

מהם הסיכויים לתשואה גבוהה מהשקעה בגוש 3865?

המיקום האטרקטיבי של מתחם 3865 הופך אותו לאבן שואבת עבור מפעלים תעשייתיים, מוסדות חינוך וכמובן דירות למגורים. המשמעות היא, שכאשר הקרקע תופשר ותיועד לבנייה, היא תהפוך למקום שבו אנשים רבים ירצו לגור, לעבוד ולחיות. כשמדובר במשקיעים, המשמעות היא שהיכולת שלהם למכור את הקרקע תהיה מצוינת ועמה גם הרווחים הכלכליים. זהו אזור מבוקש במיוחד שעתיד לספק לאוכלוסייה שתגור בו חיים נוחים ואיכותיים, בסביבה חדשנית וצומחת.

ככל שמדובר בתשואה פיננסית, גוש 3865 צפוי בהחלט לממש את הציפיות ממנו ולהפוך להשקעה מניבה ומשתלמת ביותר, למשקיעים שיבחרו באפיק זה שיניעו את התהליך הבירוקרטי הנדרש לצורך שינוי הייעוד של הקרקע – אל מול הגורמים השונים כגון הרשויות המקומיות, הוועדות לתכנון ולבנייה, משרדי הממשלה וכל הגופים שיהיה צורך לבוא עימם במגע, על מנת לקדם את הנושא.

 

גוש 3865 – הזדמנות פז להשקעה מניבה!

הקרבה לעורקי התחבורה המרכזיים, אפשרויות התעסוקה המגוונות בסביבה הקרובה ובמתחם עצמו לאחר השלמת הפרוייקטים והאוכלוסיה האיכותית שצפויה לבנות את ביתה במקום, הופכות את גוש 3865 להזדמנות השקעה נהדרת שעשויה לפתוח את הדלת עבור משקיעים קטנים וגדולים כאחד – ולאפשר להם ליהנות מרווחים גבוהים במיוחד שככל הנראה יגיעו לעשרות אחוזים יותר מהון ההשקעה הראשוני, בזכות השקעה נמוכה יחסית אך חכמה, שהשכילו לעשות בתחילת הדרך.

 

 

 

 

 

 

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עבודה בהייטק בירושלים

איך למצוא עבודה בהייטק בירושלים – מדריך מקיף למחפשי עבודה

מחפשים לעבוד בתעשיית ההייטק בירושלים, ישראל? עם המוניטין ההולך וגדל של העיר כמרכז לחדשנות וטכנולוגיה, יש הרבה הזדמנויות למחפשי עבודה בתחום זה. עם זאת, ניווט בשוק העבודה יכול להיות מאתגר, במיוחד אם אתה חדש בענף. במדריך מקיף זה נספק לכם טיפים ואסטרטגיות שיעזרו לכם למצוא עבודה בהייטק באזור ירושלים.

חקירות פרטיות

מהו המחיר של חקירות פרטיות?

חקירות פרטיות תמיד עוררו את הסקרנות והקסם של אנשים ברחבי העולם. חוקרים פרטיים ממלאים תפקיד מכריע בחשיפת אמיתות נסתרות, בפתרון תעלומות ובמתן תובנות חשובות לגבי עניינים שונים. עם זאת, לשירותי החוקרים הפרטיים יש מחיר, והבנת הגורמים המשפיעים על עלות החקירות הפרטיות חיונית למי שמבקש להעסיק שירותים כאלה.

ביטוח רכב

ביטוח חובה מול ביטוח מקיף בתחום ביטוח הרכב

ביטוח רכב הוא מרכיב קריטי בבעלות אחראית על רכב, המספק הגנה פיננסית ושקט נפשי לנהגים במקרה של תאונות, נזקים או חבות בכביש. בתחום ביטוח הרכב בולטים שני סוגי כיסויים חיוניים: ביטוח חובה וביטוח מקיף. ההבחנה בין ביטוח חובה, שהוא לרוב חובה בחוק, לבין ביטוח מקיף, המציע כיסוי נרחב לסיכונים שונים, הוא המפתח להבנת הניואנסים של ביטוח רכב ולבחירת רמת ההגנה הנכונה לרכב.

הרגלי שתיה נכונה

כמה מים באמת צריך לשתות? איך לאמץ הרגלי שתייה נכונה בקרב כל בני המשפחה? כיצד ניתן לעודד את בני המשפחה

אביטל חורף עורך דין לענייני משפחה

אביטל חורף – עורכי דין לענייני משפחה בירושלים

כאשר מדובר בסכסוכי משפחה, בחירת עורך דין מנוסה ומקצועי היא קריטית. עורכי דין לענייני משפחה בירושלים, כמו אביטל חורף, מספקים ייצוג משפטי מסור ותמיכה רגשית ללקוחותיהם בתקופות מאתגרות אלה. בין אם אתם עומדים בפני הליכי גירושין, מאבקי משמורת או סוגיות מזונות, עורך דין לענייני משפחה בירושלים ידאג לאינטרסים שלכם ויעזור לכם לנווט במערכת המשפטית המורכבת.